mandag 10. juli 2017

Til Glittertind på 2465 moh

Ett nyttårsønske var å bestige fjellet Glittertind  i 2017. Galdehøpiggen er besteget og nå sto det "nest høyeste" for tur. Denne gangen sammen med Lars og Ragnhild (sønn og kjæreste). Yr.no meldte passelig vær, men overnatting var allerede bestilt og turen gikk fra Spiterstulen fjellstove. I tåke og trolsk stemning nådde vi målet. På veien traff vi både store reinsdyrsflokker og rypefamilier. Vi skulle gjerne hatt tipp-topp utsikt, men vi nådde toppen og var strålende fornøyd med egen innsats. 10 timer senere var vi tilbake til Spiterstulen og tro meg når jeg sier at det var himmelsk å komme til duk og dekket bord.
Turen anbefales - men den er krevende.
Trolsk stemning

God merking. Tommel opp for turistforreningen



Trøtt, men vi motiverer hverandre for å komme oss videre..


900 meter rett opp merkes...
 Ordtak:
Står man ved målet, angrer man ikke reisens møye og besvær.

Vi nådde målet. YES!!



5 kommentarer:

  1. SUPER! Gratulere... hva for en stor tur... en vakker suksess.
    Deilige bilder, tusen takk.
    Masse glede å se.
    Slappe av. God uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Jeg kommer ikke på noen andre, som lager så flotte bilder fra en tur i tett tåke. Jeg er imponert. Dere har vært flink. Ser at det er vått på de store steinene og da blir det glatt og vanskeligere å gå. Koselig å gjøre sånne turer sammen med "ungene". Fortsatt god sommer og nye, flotte turer. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Godt jobba :-)
    Mye tåke, men det ser ut til å ha vært en fin tur likevel :-)

    SvarSlett
  4. Så flott !
    Men synd det var skodde så utsikta blei ødelagt.
    Har høyrt at det stien går over mykje stein og berg, eg tenkje at det kan
    bli hardt og slitsomt i lengda ?

    God veke vidare.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.