lørdag 15. juli 2017

Med Myrkdalsekspressen til fjells

Nytt av året er at skiheisen "Myrkdalsekspressen" nå også er åpen på sommerstid. Fra toppen (860  moh) er det en fantastisk utsikt og dette er et perfekt utgangspunkt for fjellturer.
Skiheisturen ble mer spennende enn først tenkt - for snøen er jo vekke og det var derfor høyere ned på bakkeplan enn først tenkt. Jeg slet litt med høyden, fikk sug i magen men det ble mye latter. Heisførereren på toppen mente vi burde ta heisen ned igjen (etter tur), men det følte jeg virkelig var uaktuelt. Men etter å ha tenkt meg litt om, så kanskje er det akkurat det vi gjør neste gang. Alba var med på tur og det ble en flott rundtur i fjellheimen.
Å herlighet, hvor fort det ble (for) høyt over bakken :-)
På vei mot toppen (og Alba glemte helt at det var en del sauer på bakken...)




Litt skumment dette her, Oda?


Litt trøst må til - underveis.


Familien på tur!


Utsikt mot vakre Vetlebotn





Ordtak:
Hva lykke ikke har i lengden, har den i høyden.
Robert Frost






2 kommentarer:

  1. Eg synest du er tøff som greier å fylgje heisa.
    Bilda dine vise at det er vakkert å sjå terrenget frå høgda,
    men eg er så høgderedd at for meg er det nok med tanken.
    Ikkje langt frå hytta er Loen med den nye Skyliften som er blitt så populær,
    den blir ikkje besøkt av meg, men lukke til for dei som fær.

    God søndag.

    SvarSlett
  2. Det er alltid spennende å få sett de kjente motivene fra en litt annen vinkel. Koselig med hele familien, inkludert Alba i stolheisen. Og nå har du "fløyet høyt", så da tør du neste gang også. Fortsatt god sommer - både høyt og lavt. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.