søndag 7. mai 2017

Strålende dag på Skarsnosi på 1470 moh

Denne turen har jeg gledet meg til. I påsken gikk vi til nemlig til Bakkanosi og planla allerede da neste topptur i samme område - turen til Skarsnosi.
Med gode værmeldinger og masse snø var det bare å sette i gang. Turen startet i Jordalen, vi parkerte ved skolen og startet opp kl. 10.00. Fortsatt kunne vi spenne skiene på ved bilen, men snøen forsvinner fort i denne varmen.
Turen starter bratt opp til stølene, videre innover dalen og så bratt oppover igjen. I denne bratten bestemte vi oss for første pause for så å oppdage av matpakkene lå igjen på hytten.. Nå ble gode råd dyre. Bananer, 2 kvick-lunch og to sjokoladedrikk var alt vi hadde, så dette ble posjonert ut og det gikk bra.
I siste stigningene oppover mot toppen åpner utsikten over nydelige Nærøyfjorden seg opp. Turen anbefales på det varmeste.
På toppen av Skarsnosi
Etter første kraftige stigningen var det godt å nyte en banan ved stølene

På vei videre; innover dalen.
Etter mange høydemeter åpner utsikten over Nærøyfjorden seg frem




En selfie av turkameratene
En fantastisk dag

Ordtak:
Nyt de små tingene, for en dag vil du kanskje se tilbake og oppdage at det var de som var de store.
Jeg har aldri vært nærmere - målet skimtes der oppe!







3 kommentarer:

  1. Å vad det ser härligt ut!! Längtar efter fjällen <3

    SvarSlett
  2. Jeg blir så imponert over at dere går på ski i mai :-)

    SvarSlett
  3. Så flott, hvit natur og blå himmel!
    Jammen har dere hatt en herlig tur.

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.