tirsdag 18. april 2017

Bakkanosi

Bakkanosi er det steile fjellet som reiser seg nær 1400 meter over byda Bakka ved Nærøyfjorden.
I påsken samles familien på hytten og i år ble vi velsignet med mye bra vær og mange fine fjellturer. Første turen ut gikk sammen med sønn og svigerdatter til Bakkanosi.
Vi startet kl. 10.00 fra skolen i Jordalen. 
Heldigvis hadde en skigåer startet før oss, så vi fulgte hans spor helt til topps. Etter 900 meter opp nådde vi Bakkanosi og ble belønnet med en eventyrlig utsikt over Nærøyfjorden. Prinse, hunden på bildene, bor i Jordalen. En av skiløperne fortalte at hunden fulgte etter førstemann opp til nosi og ble værende der til sistemann gikk ned. En sjarmør av en hund som gav glede og latter.
6 timer senere var vi tilbake til bilen; lykkelig etter en strålende dag.
Bakkanosi med utsikt over Nærøyfjorden

Første etappe er unnagjort. Nå venter etappen innover dalen

En tung etappe

Vi kommer stadig nærmere

Der fremme.....

Å vestland, vestland når eg ser deg slik...


Ordtak:
Fjell lyt du yver skal du koma lenger.
Olav H. Hauge

Joppi - vi klarte det!



3 kommentarer:

  1. Ja, Vestland, Vestland... Så herlig. Kjenner at jeg fikk veldig lyst å spenne på meg skiene og ta meg en tur, jeg også.. Hunden ser ut som en Samojed.. de er så herlige.. Klem

    SvarSlett
  2. Spennende navn på fjellet :-) Og det ser ut til å ha vært en strålende tur!

    SvarSlett
  3. Åååå så vackert!! Underbara bilder och mäktiga fjäll! :)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.