fredag 19. august 2016

Høsten gråter ikke...

Sommeren er på vei over i min favorittårstid og på feriens siste fjelltur "kjente jeg" høsten; den klare luften og de fine fargene som jeg er så glad i. Turen startet på Mjølfjell der lokaltoget tok oss fra Ljosandbotten til Upsete. Herfra gikk vi over Rustedalseggi (1405 moh) og Eilivseggi på t-merket sti i vakkert landskap og tilbake til Ljosandbotten. Kart søker du enkelt frem på ut.no. Selv sludd på toppene la ingen demper på fantastisk 7 timers tur. Kvelden på Evas hytte ble sosial og med deilig mat og god stemning ble dagene perfekt.
Sludd på toppen  - men like blid
Tog fra Ljosandbotten (Mjølfjell) til Upsete
Eva og Cæsar nærmer seg toppen



Fineste Cæsar



Vakre Upsete

Perlevenner på tur


En pust i bakken er nødvendig

God tur-sekk

På nye stier


Ordtak:
Høsten gråter ikke,
høsten gjør ikke det -
høster yter livet
de vet hva som skal skje
Per Larsen










Rask lek i snøen

Landskapet passet Alba godt. Rype i sikte?

4 kommentarer:

  1. Åå, det ser ut som ein fin tur.
    Og fint ordtak.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Kjenner et drag av høstluft her også :-)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder - fra flott tur - og et aldeles fantastisk flott og nydelig bilde av Alba(siste bildet).

    SvarSlett
  4. Fantastiske friske jer, tommel op, skønne billeder og flot ordsprog!

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.