tirsdag 27. oktober 2015

Krans av hengebjørk

Ett lite tilbakeblikk:  
I vår meldte meg på et blomsterdekorasjons-kurs. 
Endelig skulle jeg lære meg å nytte det naturen har å by på. 
På kurset ble vi oppfordret til å bruke øynene og se hvordan naturen kunne brukes. Hengebjørk og kvister som egnet seg til å lage en krans av var fokus på kurset.
Hengebjørk"grenene", som skulle brukes, bør naturlig falle mot hverandre. Grener som plukkes bør ha litt lengde og holder vi dem opp skal de falle naturlig mot hverandre.
Streng brukes til å binde sammen kransen og vi forsatte å bygge kransen med grener til ønsket tykkelse. Om hjertet skulle ha en "streng og tydelig" linje måtte vi bruke mye streng. 
Vi fortsatte å ta inn nye grener og binde disse sammen til hjertet har både ønsket fylde og volum. 
Vi ble godt fornøyd med det endelige resultatet.
Meg og min gode kollega Lisbeth Stubsve Nilsen
Sitat:
Kreativitet er å finne opp, 
å eksperimentere, 
å vokse, 
ta sjanser, 
bryte regler, 
gjøre feil og ha det gøy.


Jeg blir glad om du legger igjen en kommentar.
Det gjør du enklest ved å klikke på linken "Legg inn kommentar", velge Nett/Nettadresse i nedtrekksmenyen «Kommenter som».
Skriv inn navn, kommentar og publiser. Det er ikke nødvendig å skrive inn nettadresse.

2 kommentarer:

  1. Det gamle tuntreet her var en hengebjørk.. Den saget vi jo ned. Kanskje jeg skal ut i skogen å se om det finnes flere sånne trær. Kransen ble kjempefin, og passer godt at den var så stor..

    SvarSlett
  2. Nydelige kranser :) Syns det er så fint. Flott størrelse! Kjekt å ta naturen inn på flere måter :)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.