søndag 25. oktober 2015

Gøy med fletter

For en tid tilbake fikk jeg øye på en hjemmestrikket genser som var full av fletter. Den var fin og jeg bestemte meg for at jeg en vakker dag skal strikke akkurat den genseren. 

For å klare å strikke så mange ulike fletter i en og samme genser så må jeg øve. Og nå er jeg igang med akkurat det. DROPS har mange flotte gratismønster og jeg fant en oppskrift med passelig vanskelighetsgrad og litt ulike fletter.
Denne genseren strikker jeg nå

Først strikket jeg ryggen. 3 vrange og 2 rette. Så ermene; 3 vrange og 2 rette. Og nå er jeg igang med forstykket. Jeg har egentlig kvidd meg litt til akkurat det. For det er på forstykket den "vanskelige" fletten befinner seg. Men det går fint, det er et konsentrasjons-arbeid og jeg tar en omgang om gangen. Og det er veldig gøy. 


Genseren strikkes i Drops Merino Extra fine (uni colour).


Her er link til genseren som får meg til å øve; 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=67&d_id=8&lang=no


Sitat:

Mot er ikke fravær av frykt, 
men evnen til å gå videre selv om du er redd.

1 kommentar:

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.