mandag 24. august 2015

Utsikt fra Fløyen

Tur fra Svartediket, opp fra "baksiden" av Fløyen og ned igjen "fremsiden", bort Fjellveien til Bellevue og bort til bilen!
Super 2 timers tur!
På vei opp fra Svartediket
Jeg hilser deg, du stolte by blandt fjelde,
du Kyrres gamle, minnerike stad,
du blomst med duft fra Norges Sagavelde,
deg vier jeg mitt enkle hylningskvad!




Jeg elsker deg, du Havets Kongedatter,
med Mercurs Gudestav i løftet hånd,
i regn, i skodde og i solskinnslatter,
jeg knyttet blir (er) til deg med blodets bånd!
Tor Endresen
Tenk å ha adresse "forskjønnelsen"?

Sitat:
Alle priser utsikter fra fjellene, 
ingen snakker om alle de utsikter de ligger i veien for
På Fløyen var vi mange som nøt "Utsikt fra Fløyen"

1 kommentar:

  1. Mulig jeg er inhabil, men det er virkelig vakkert både bildene og sangen.. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.