fredag 21. august 2015

Orkidé-triks

Jeg elsker orkideer og har mange. 
Men lykkes ikke like godt med å få dem til å blomstre igjen.
En god venn gav meg en avblomstret orkide som hun hadde skylt all jorden av og satt røttene i en vase med vann. 
Grenene bugnet av knopper som ble til vakre blomster som pyntet bordet mitt i minst 4 måneder!
Jeg fikk og tips om at orkidéér i blomst skal behandles som snitt-blomster; altså ha friskt vann!
Så nå følger jeg Mays råd og får stadig nye skjønne orkideer! 
Jeg skifter vann, er tålmodig og venter. Og jeg blir ikke skuffet.

Akkurat nå har jeg 5 vaser fulle med orkideer; noen har "ikke våknet" enda, noen har fått små knopper mens andre står i full blomst.
De står ikke i solen men får indirekte lys og trives!
Dette er kjempegøy!
 
Sitat:
Er en blomst nær ved å visne,
den forfriskes kan igjen.
Og et hjerte som vil briste,
det kan trøstes av en venn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.