søndag 28. juni 2015

Foccatia; en eltefri favoritt

Jeg har sagt det før og sier det igjen; 
jeg liker å bake eltefritt og jeg liker både å bake og spise foccatia. 
Det gode brødet kan brukes til så mangt og jeg nyter hver munnfull. 
Gode oppskrifter finner jeg på nettet. 
Denne gangen søkte jeg på "verdens beste foccatia" og ble ikke skuffet. 
Deigen rørte jeg raskt sammen kvelden før bruk, dekket med plast og satte kaldt  natten over.  
Før turen neste dag helte jeg den løse deigen over i smurt langpanne, dekket med plast igjen og satt den tilbake i "kulden". 
Etter turgåing hadde foccatiaen hevet mye og jeg helte deilig olje, soltørka tomater over og toppet med knust maldonsalt før inn i ovnen på høy varme. 
 Denne gangen serverte jeg brødet til en salat bestående av basilikum, gode tomater, avokado, rød-løk og pinjekjerner. Servert med et glass rødvin til. 
Sitat:
Hvor mange vakre tanker kan det ikke komme av et måltid?

Jeg blir glad om du legger igjen en kommentar.
Det gjør du enklest ved å klikke på linken "Legg inn kommentar", velge Nett/Nettadresse i nedtrekksmenyen «Kommenter som».
Skriv inn navn, kommentar og publiser. Det er ikke nødvendig å skrive inn nettadresse.

1 kommentar:

  1. Du er jo blitt en kløpper på disse eltefrie gjærbakstene dine.. Jeg fikk jo smake rundstykkene dine forrige helg, og de var kjempegode.. Jeg skal sørge for å handle inn nok mel og inngredienser til ferien, så skal det nok bli eltefritt på meg også..

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.