mandag 11. mai 2015

Å Vestland, Vestland..

Vi er heldig som både har hytte på fjellet og ferie denne uken. 
I år er det ekstra mye snø i fjellet og skiturer i mai er fantastisk. 
Høysesong for skiturer må være nå; 
hard såle, 10 cm styresnø, mye fint vær, 
 ett fantastisk lys, skyggene, naturen er nå som ett stort maleri, 
 fjellet er tomt for folk og lykkefølelsen kommer sigende..
Å Vestland, Vestland! Når eg ser deg slik,
med fagre fjell og fjord og tronge vik,
det stig i all sin venleik stor og vilt
og atter møter meg så mjukt og mildt
Sjå skuggane som kliv dei kvasse fjell,
lik dagsens timar tøyer seg mot kveld.
Det sveiper seg umting og tronge dal
eit draumeslør av sumarnatti sval.

Jeg blir glad om du legger igjen en kommentar.
Det gjør du enklest ved å klikke på linken "Legg inn kommentar", velge Nett/Nettadresse i nedtrekksmenyen «Kommenter som».
Skriv inn navn, kommentar og publiser. Det er ikke nødvendig å skrive inn nettadresse.

2 kommentarer:

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.