mandag 4. mai 2015

1-2-3 eltefritt

Eltefrie rundstykker er blitt en favoritt i heimen. 
Og med god grunn. 
Superenkle å lage og veldig gode å spise.
Mange gode oppskrifter finnes på nettet og jeg har funnet noen favoritter. 
Kvelden  (før bruk) rører jeg raskt sammen en dobbel porsjon deig som settes på ett kaldt sted til neste morgen.
Da heller jeg deigen på et meldekket bakebrett, lar den heve litt, deler deigen i stykker, legger på forhåndsvarm stekeplate og steker på høy varme.

 Så kan vi nyte knasende ferske rundstykker til frokost.
Restene brukes til tur-nistepakker og sjelden eller aldri har jeg rester til fryseboksen. 
Sitat:
Det en selv baker, er det som best smaker.

Jeg blir glad om du legger igjen en kommentar.
Det gjør du enklest ved å klikke på linken "Legg inn kommentar", velge Nett/Nettadresse i nedtrekksmenyen «Kommenter som».
Skriv inn navn, kommentar og publiser. Det er ikke nødvendig å skrive inn nettadresse.


2 kommentarer:

  1. Putt noen i fryseren..så kommer jeg snart og smaker..ij

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til å servere deg nybakte eltefrie når du kommer på besøk!

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.