torsdag 16. april 2015

Deilig basilikum

I fjor dyrket jeg frem min første basilikum. Det gav mersmak.
Hele sommeren badet planten i sol ute i hagen og det gav resultater!
Da jeg kom tilbake fra sommerferie trodde jeg knapt det jeg så; planten var blitt stor, frisk og kraftig; ja den lignet ett lite tre. 
Og nå er det påan igjen..
Frøene er sådd, frøene spirer og frøene er pottet om,
pottene er plassert i minidrivhuset og
jeg "har bestilt" samme resultat som fjoråret!
 Nå gleder jeg meg til å lage deilig pesto av pinjekjerner, hvitløk, parmesan, god olivenolje og selvsagt masse god frisk basilikum.
Servert til nybakt foccatia!

Sitat:
Livet trenger ikke være perfekt for å være fantasisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.