lørdag 21. mars 2015

Drømmedag!

"Vikafjellet stengt. Riksveg 13 over Vikafjellet er mellombels stengt. Årsaka er uver og fare for ras, melder Statens Vegvesen". Denne meldingen har jeg hørt mange ganger denne vinteren og er grunnen til at dagen i dag ble vår første skitur på Vikafjellet. 
Men hvilken dag det ble!
Måking av veiene opp mot Vikafjellet har fortsatt prioritet og jeg tar av meg hatten for den jobben mannskapet gjør.
 
Turen startet på grensen mellom Hordaland og Sogn og Fjordane og vi var, merkelig nok, nesten alene på fjellet  men noen hadde gått foran oss og laget spor.
Alba, med sine små bein, var takknemlig for hvile underveis og nøt både solen og freden fra sitt ståsted der bak i ryggsekken.
Her er det bare å la inntrykkene synke inn og lagres i minnet.
Tror Alba tenker som meg ..

Tre timers senere er vi på hjemvei og takker brøytemannskapet for jobben som legges ned og som gjør det mulig å nyte fjellet på denne årstiden.
Snøen skal fjernes og bli til parkeringsplass.
Sitat:
I stillheten spirer liv. I stillheten er du aldri alene.

1 kommentar:

  1. Det der så aldeles forlokkende ut.. Hvite vidder og sol.. Det er nok ikke like høye brøytekanter her i Trøndelag, men vi satser på at også vi får nok snø til påsken.. Husk solkremmen! Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.