lørdag 17. november 2012

Noen ganger er det ålreit..

Tåke og regn gjorde at skituren ble byttet med tur i nærområdet. 
Turen ble ikke kjedelig.
Verdens flotteste kalver
På turen kom vi i prat med en lun og fin bonde som inviterte inn i fjøset. 
Fjøset var nok ikke slik jeg husker gårsdagens fjøs. 
Vi kom inn i et veldrevet og moderne fjøs der mye var datastyrt. Det meste var automatisert og vi fikk en spennende omvisning.
Små hjerteknusere (kalver født i september)
Melkeautomaten styrte melkingen og det meste ellers var også automatisert. 
Utlevering av mat og drikke gikk automatisk; kyrne ble til og med klødd på ryggen av en automatisk piassavakost..(eller noe som lignet..). 
Heldige de kyr som har det sånn.
Ny klipte, tillitsfulle sauer

Omvisningen var både fin og lærerik! 
Dyrene var rolige og trygge. 
Alt rundt oss var rent og pent. 
Bonden var lun, fin, seriøs og en god ambassadør for standen. 
Turgåeren
Tur: 
Fra "gamle butikken" i Myrkdalen til Tveite. 6 km.

Sitat:
Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, 
og visdom til å se forskjellen.
Dagens genser 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.