søndag 26. august 2012

Bjørge - Løvås - Melkeplassen - Bergen sentrum

Når bilen er lånt ut til barna for helgen; så gjelder det å bruke fantasien når jeg skal "på bytur".

Alternativet til buss er å ta beina fatt. Som sagt; så gjort.

Tur til byen er planlagt og nå gjelder det å sette "beina igang" og komme seg avgårde før jeg ombestemmer meg :-)

Her er litt av hva jeg opplevde på turen;

Idag velger jeg "skogen" som tursti fremfor asfaltert gang- og sykkelsti. Jeg opplever mer turglede på den måten.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Bård Breiviks statue er plassert ved Auto 23 på Spelhaugen. Den har foreløpig ikke fått navn men er Bergens høyeste kunstverk og er nesten 24 meter høy.
Litt lenger borti Spelhaugen går jeg forbi hytten til Marit. Her lekte vi mye da vi var små.



 
I Løvåsen vokser det frem flotte hus i alle regnbuens farger og når jeg nærmer meg "toppen av Fyllingsdalen" (over Løvstakktunellen) finner jeg de første tegn på at høsten er i anmarsj.


 
Over puddefjordsbroen ser jeg de to små husene så det var mye diskusjon om da de ble renorvert. Uansett; flott er det blitt.
 

 
Nå gjenstår kun Møhlenprisbakken. Og snarat kan jeg skue utover både Olav Kyrres gate og resten av sentrum i øst.






 


1 mil og 1 time og 50 minutter senere ankom jeg Bergen sentrum.I byen inviterte jeg Lars (min kjære sønn) på Godt Brød til lunch. En fin stund.
Buss tilbake til Bjørge og hjem til avslapping, middag og nytt strikketøy.








 
En deilig lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.